PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stalprodukt mocno podnosi zyski

Autor: wnp.pl (PIM)
03-09-2015 11:54
Stalprodukt mocno podnosi zyski
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Zwiększenie wolumenów sprzedaży, korzystne różnice kursowe oraz wzrosty cen w niektórych segmentach działalności pozwoliły Stalproduktowi poprawić przychody, a w jeszcze większym stopniu zyski.

W pierwszym półroczu 2015 grupa Stalprodukt zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w stosunku do osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 178,577 mln zł, tj. o 13,0 proc.
Wzrost osiągnięto dzięki zwiększeniu wolumenów i cen w Segmencie Blach Elektrotechnicznych oraz cen w Segmencie Cynku.

W Segmencie Blach Elektrotechnicznych wolumeny sprzedaży zwiększono o 14,6 proc. Wzrost wolumenów wraz z podwyżkami cen o 25,4 proc. sprawił, że wartość sprzedaży zwiększyła się o 42,9 proc. (w przypadku blach transformatorowych nawet o 44 proc.), przy jednoczesnej poprawie wyniku o 40 328 tys. zł.

„Poprawa wyników segmentu Blach Elektrotechnicznych stanowi odzwierciedlenie wcześniejszych sygnałów płynących z rynku co do oznak zwiększenia popytu oraz korekty cenowej in plus. Należy przypomnieć, iż w okresie I półrocza 2014 r., a dokładnie w I kwartale 2014 r. ceny blach spadły do najniższego od 10 lat poziomu, natomiast wyraźne odbicie cen nastąpiło w II półroczu 2014 roku” - czytamy w komunikacie spółki. Na wartość sprzedaży w złotówkach wpłynęły także korzystnie kursy walut, zwłaszcza dolara amerykańskiego.

Segemnt Cynku osiągnął przychody 772,3 mln złotych, co stanowi wzrost o 17,8 proc. Wynika to z czteroprocentowej podwyżki cen cynku na giełdzie LME oraz korzystnych różnic kursowych.

W Segmencie Profili odnotowano ilościowy spadek sprzedaży o 1,9 proc, jednak w kluczowej grupie produktowej - profili zimnogiętych - Stalproduktowi udało się zwiększyć wolumeny sprzedaży o 6,4 proc. Ilościowy spadek sprzedaży w tym segmencie wystąpił głównie w grupie produktów centrów serwisowych oraz barier. Jednocześnie ze spadkiem wolumenów nastąpił spadek średnich cen. Efektem powyższego jest spadek przychodów ze sprzedaży o 10 proc., do 348,3 mln złotych.

W sumie przychody grupy wyniosły 1,544 mld złotych. Zysku na sprzedaży wyniósł 157,282 mln zł, co oznacza wzrost o 225,6 proc. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 147,475 mln złotych, a więc wzrósł o 150 proc., natomiast zysk netto na poziomie 108,434 mln złotych był o 168 proc. wyższy rok do roku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP