Stocznia Odys chce duński kontrakt Gryfii

Stocznia Odys chce duński kontrakt Gryfii
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Znalazł się Odys. To stocznia chętna zrealizować kontrakt duńskiego armatora Svitzer, którego nie chce państwowa Gryfia.

Svitzer, spółka z notowanej na kopenhaskiej giełdzie grupy AP Moller-Maresk, szuka w Europie stoczni, w której będzie budować holowniki. Cztery z nich miałyby powstać do 2010 r., potem armator zamawia po dwa rocznie. "Puls Biznesu" informował w piątek, że państwowa Stocznia Gryfia, która dostała propozycję kontraktu w sierpniu 2007 r., ma portfel wypełniony zamówieniami i nie jest w stanie wykonać nowych zleceń. Tak przynajmniej powiedział Jacek Ciepłowski, odpowiadający za kontakty Gryfii z prasą.

Po ukazaniu się tekstu, zgłosił się Robert Studziński, prezes gdańskiej stoczni Odys.

- Jestem zainteresowany tym kontraktem, bo choć mamy zamówienia do 2011 r., to ich portfel nie jest wypełniony. W ubiegłym roku podwoiliśmy zatrudnienie do 500 osób i szukamy kolejnych klientów - wyjaśnia Robert Studziński.

- Jesteśmy już po rozmowie telefonicznej. Umówiliśmy się na spotkanie we wtorek. Wówczas porozmawiamy o szczegółach - mówi Wiesław Wierzchoś, przedstawiciel Svitzera, a także prezes agencji Interagent, reprezentującej armatorów.

Dodaje, że wciąż jeszcze czeka na oficjalną odpowiedź ze Stoczni Gryfia.

- Nie dostałem nic. Być może przedstawiciele firmy dzwonili bezpośrednio do Svitzera, jak twierdzą, ale ja nic o tym nie wiem. Jestem umówiony z Edwardem Stachoniem, prezesem Gryfii, że między 10 a 14 marca poinformuje mnie, czy stocznia jest zainteresowana kontraktem - twierdzi Wiesław Wierzchoś.

Armator proponuje 6,5 mln USD (15,3 mln zł) za holownik. Zapewnia projekt techniczny i płatności w kolejnych etapach inwestycji. Przy zleceniu mogłoby pracować 150-250 osób.

Stocznia Odys to prywatna firma założona w 2002 r., która zrealizowała już ponad 30 projektów. Ma siedmiu podwykonawców i cztery własne pochylnie. Niedawno kupiła grunt, na którym wybuduje kolejną.

Svitzer, firma założona w 1833 r., ma 500 holowników w 35 krajach i jest częścią AP Moller-Maersk, grupy obecnej w 130 krajach i zatrudniającej 110 tys. osób. Svitzer wymienia swoje holowniki - buduje ich 20 rocznie, głównie w Chinach, ale także w Hiszpanii.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Stocznia Odys chce duński kontrakt Gryfii

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!