XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Stocznia Szczecińska będzie podzielona

Stocznia Szczecińska będzie podzielona
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Mostostal Chojnice przejmie konstrukcje stalowe, Ulstein — produkcję stoczniową. Lista inwestorów nadal jest otwarta.

Wstępna wersja programu restrukturyzacji Stoczni Szczecińskiej Nowej (SSN), którą zainteresowane jest konsorcjum Mostostalu Chojnice i norweskiego Ulstein Verft, jest już w Brukseli. Zdziesław Gawlik, wiceminister skarbu, mówił niedawno, że jeśli będzie zrealizowany, zupełnie zmieni obraz stoczni - czytamy w "Pulsie Biznesu".

— Nabywcą udziałów SSN będzie Mostostal Chojnice, który odsprzeda zorganizowane części majątku do nowo powołanych spółek. SSN zachowa jednak byt prawny i nadal będzie właścicielem kontraktów, które podpisała — zapewnia Mirosław Filip, prezes Korporacji Polskie Stocznie, właściciela SSN.

Stocznia natomiast zostanie podzielona na część stoczniową, która przejmie norweski Ulstein, i produkcję konstrukcji stalowych, którą zajmie się Mostostal Chojnice. Wspólne pozostaną części zajmujące się prefabrykacją. Biuro projektowe będzie odrębną spółką.

Z trzech działających w stoczni pochylni jedna, zgodnie z ustaleniami z Komisją Europejską, ma zostać zlikwidowana. Problem w tym, że Ulsteinowi nie są potrzebne dwie - pisze "Puls Biznesu

— Ulstein chce wziąć jedną pochylnię i na początku produkować wyposażone kadłuby, ale docelowo całe statki off-shore (dla górnictwa morskiego). Może budować rocznie 5-6 takich jednostek — szacuje Mirosław Filip.

Wydaje się, że to niewiele, bo dotychczas stocznia budowała nie mniej niż 10 statków, ale kontenerowiec SSN kosztuje średnio około 70 mln USD, a wartość statków Ulsteina — 200-300 mln USD za sztukę.

Co zrobić z drugą pochylnią? Na razie weźmie ją Mostostal Chojnice i będzie realizować już podpisane, a obecnie renegocjowane, kontrakty oraz — w ramach posiadanych kompetencji — kontynuować produkcję stoczniową - czytamy w "Pulsie Biznesu".

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Stocznia Szczecińska będzie podzielona

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!