PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stocznia w Gdyni będzie budować statek ratowniczy dla okrętów podwodnych

Autor: wnp.pl/PAP
16-10-2017 17:31
Stocznia w Gdyni będzie budować statek ratowniczy dla okrętów podwodnych
fot. mat. pras.

Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni będzie budować jednostkę ratowniczą dla okrętów podwodnych - zapowiedział w poniedziałek Konrad Konefał, członek zarządu MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, zarządzającego funduszem Mars.

Nie ujawnił szczegółów dotyczących wymagań taktyczno-technicznych statku.
- Jako stocznie z grupy Polskiej Grupy Zbrojeniowej przystępujemy do realizacji dużego zamówienia dla Marynarki Wojennej Rzeczypospolitej Polskiej, który będziemy realizować w Gdyni - powiedział prezes Konefał podczas konferencji prasowej w Kołobrzegu.

Zapowiedział, że planowana jest budowa jednostki służącej do celów ratowniczych, która będzie zabezpieczać funkcjonowanie m.in. okrętów podwodnych. -Program Orka będzie realizowany i okręty podwodne potrzebują zabezpieczenia w statek ratowniczy. Jednostka będzie posiadała specjalny system nurkowy, dekompresyjny, służący ratowaniu załóg z okrętów podwodnych - wyjaśnił. Konefał dodał, że statek będzie także służył do cywilnych zadań ratowniczych.

Pytany przez dziennikarzy, do jakiego okrętu podwodnego będzie przystosowany system ratowniczy, odpowiedział, że "będzie on dopasowany do systemu niemieckiego, francuskiego albo szwedzkiego".

- Będzie to wysokospecjalistyczna jednostka, nie tak duża jak prom. Zobaczymy, jak potoczą się negocjacje, ale jest to porównywalna a nawet i większa wartość zamówienia niż prom budowany dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej - oznajmił. Cena budowy promu dla PŻB szacowany jest na ok. 100 mln euro.

Przypomnijmy, że Polska Żegluga Bałtycka oraz Morska Stocznia Remontowa Gryfia podpisały w poniedziałek w Kołobrzegu zlecenie wykonania projektu technicznego nowego promu. Jednocześnie został odebrany przez armatora projekt kontraktowy jednostki.

Konefał dodał, że projekt budowy jednostki ratowniczej będzie przebiegać z około półrocznym odstępem czasu w stosunku do budowy promu dla PŻB przez Morską Stocznię Remontową Gryfia w Szczecinie.

- Jest to zgodne ze strategią rozwoju naszej grupy stoczniowej, strategią dywersyfikacji, zgodnie z którą duże jednostki planujemy budować w Szczecinie, natomiast w Gdyni chcemy ulokować docelowo produkcję jednostek mniejszych, ale wysokospecjalistycznych. Sądzimy, że oba te segmenty będą generować porównywalne przychody i zyski, a dzięki specjalizacji zakładów produkcyjnych, osiągniemy wyższą efektywność - wyjaśnił.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP