PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stocznie z grupy MARS mają pracę

Autor: wnp.pl (PS)
14-03-2017 16:55
Stocznie z grupy MARS mają pracę
Fot. mat. pras.

Pierwszy kwartał tego roku jest udany dla Stoczni Remontowej Nauta z Gdyni, z grupy MARS Shipyards & Offshore. Prowadzone są tam prace kilku nietypowych jednostek z różnych stron świata.

Dok SD I właśnie opuścił kontenerowiec HSL Scheffield, pływający pod zarządem technicznym niemieckiego armatora E.R. Schiffahrt & Cie. Zakończono na nim trzeci remont klasowy, podczas którego wykonano prace konserwacyjno-malarskie, przy sterze strumieniowym i dźwigach pokładowych oraz prace stalowe.
Statek został zbudowany w 2003 r., ma 210 m długości i 30 m szerokości. Dotychczas jednostka pływała pod nazwą Adriana Star, nowe imię otrzymała podczas remontu w Naucie.

Po opuszczeniu doku przez ten kontenerowiec, jego miejsce zajął chemikaliowiec Trans Borg pływający w barwach Sea Trans – norweskiego armatora zarządzającego flotą chemikaliowców i statków offshore.

Natomiast w doku numer 4 trwa remont klasowy włoskiego zbiornikowca – Sapphire ( o wymiarach 133 x 22 m). Zakres prac Nauty obejmuje prace konserwacyjno-malarskie, kompleksowy przegląd silnika głównego i silników pomocniczych, malowanie zbiorników balastowych oraz przegląd i naprawę zbiorników ładunkowych ze stali duplex.

Remont jednego ze swoich statków powierzył Naucie również polski armator – Polska Żegluga Morska. Jego masowiec Prosna przypłynął do Gdyni na pierwszy remont klasowy.

Prosna należy do nowszych statków we flocie PŻM – została zbudowana w 2012 r.

Oprócz remontów dużych jednostek, Nauta remontuje także niewielki drobnicowiec łotewskiego armatora – Bonay. Statek o długości 65 m i szerokości 11 m, wymaga konserwacji, prac stalowych, malowania ładowni oraz remontu automatyki siłowni.

Stocznia Nauta współpracuje też z Marynarką Wojenną RP, która powierza jej remonty i modernizacje okrętów wojennych.

Należy przypomnieć, że trzy lata temu stocznia ta powróciła na rynek budowy nowych jednostek i już wyspecjalizowała się w wodowaniu średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych.

O podpisaniu nowej umowy informuje z kolei stocznia Crist, w której grupa MARS ma także udziały. Norweski armator Artic Group zamówił właśnie statek typu life fish Cartier, czyli służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie.

Robocza nazwa jednostki to NB SC 75/2, jest zarazem drugą z serii, a trzecim statkiem, zbudowanym w stoczni Crist dla tego armatora.

- Podpisanie tego kontraktu wzmacnia naszą pozycję na wymagającym rynku norweskim – mówi Ewa Kruchelska, prezes zarządu.

Budowa statku będzie oparta na projekcie armatorskim. Dzięki wymiarom - długości 75 m, szerokości 15 m - NB SC 75/2 będzie mógł pomieścić do 3 tys. m sześc. specjalnie uzdatnianej wody do przewozu żywych ryb.

Masa kadłuba szacowana jest na powyżej 1000 ton. Jednostka ta będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.

Zakończenie prac nad NB SC 75/2 planowane jest na połowę 2018 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 564 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

518 190 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP