Wskazania urządzeń wykrywających usterki w pociągach są przyczyną opóźnień w ruchu pociągów Kolei Mazowieckich (KM) - poinformował przewoźnik we wtorek. W ramach rekompensaty Koleje Mazowieckie proponują upusty cenowe.
Urządzenia te do 20 stycznia 2005 r. wykrywały nieprawidłowości w taborze KM, ale rzadko. Jednak po tej dacie nastąpił wzrost liczby wykrytych usterek mimo, że KM używa tego samego taboru. Prawdopodobnym powodem tej sytuacji jest przeregulowanie urządzeń na skutek niskich temperatur lub zmiany parametrów czujników, informuje przewoźnik w komunikacie.
Utrzymywanie obecnych parametrów tych urządzeń sprawia uruchomienie sygnału STOP i powoduje konieczność ograniczenia prędkości pociągu przez maszynistę do 20 km na godzinę do najbliższej stacji, gdzie mogą nastąpić oględziny taboru, a następnie podjęcie decyzji co do dalszej jazdy pociągu.
Dalsza jazda może być kontynuowana z prędkością określoną przez maszynistę. W tym wypadku maszyniści przyjmują zasadę maksymalnego bezpieczeństwa i kontynuują jazdę z prędkością 20 km na godzinę.
Sytuacja ta jest przyczyną znacznych opóźnień pociągów oraz dezorganizacji rozkładu jazdy, co jest przedmiotem krytyki i skarg ze strony podróżnych, przyznaje przewoźnik.
Jak deklaruje przewoźnik w komunikacie, wraz z PKP PLK podjął działania zmierzające do unormowania tej sytuacji.
Przewoźnik, chcąc zrekompensować powstałe niedogodności w podróżowaniu, podjął decyzję o zastosowaniu upustu cenowego na bilety okresowe imienne. W przypadku biletów tygodniowych, dwutygodniowych i miesięcznych upust wyniesie 10 proc., zaś na bilety kwartalne - 3 proc. Podróżni skorzystają z tych upustów nabywając kolejny bilet okresowy od 1 do 31 marca br., na przejazdy wszystkimi pociągami KM w dowolnych relacjach.
Upustem nie będzie objęta oferta specjalna obowiązująca na odcinku Warszawa Zachodnia-Otwock.
Przewoźnik przypomina, że w maju 2005 r. samorząd województwa mazowieckiego i Koleje Mazowieckie podpisały list intencyjny ze spółką DB Regio na zakup autobusów szynowych. Pierwsze trzy szynobusy zostały wprowadzone do ruchu wraz z nowym rozkładem jazdy od 11 grudnia 2005 r. Kursują na linii Tłuszcz-Ostrołęka.
W lutym 2006 r. została sprowadzona z Niemiec kolejna partia ośmiu szynobusów. Spółka zakłada, że pierwsze szynobusy po przystosowaniu zaczną jeździć na linii Nasielsk-Sierpc.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koleje Mazowieckie: rabat za opóźnienia pociągów