Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sztuczkowski: nowa dystrybucja z nową nazwą

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
11-09-2008 08:58
Sztuczkowski: nowa dystrybucja z nową nazwą

- Jeżeli chodzi o dystrybucję, to ma ona zostać zgrupowana w jednej firmie - mówi dla portalu wnp.pl Przemysław Sztuczkowski, prezes zarządu Złomreksu.

Jakie są plany Złomreksu na najbliższe miesiące?
- Porządkujemy sieć dystrybucji. I na tym się koncentrujemy w tym roku. Jesteśmy na etapie sprzedaży gruntów po Staleksporcie. Zainteresowany gruntami ulokowanymi w Chorzowie jest Tri Granit. Na pewno nie przepłaciliśmy za część stalową Staleksportu, bo sama wartość przejętych przez nas nieruchomości przekracza wartość transakcji. Jeżeli chodzi o dystrybucję, to ma ona zostać zgrupowana w jednej firmie. Dlatego planujemy kampanię promocyjną dla naszej dystrybucji, która będzie od października funkcjonować pod nową nazwą. Będą spoty w telewizji, a także akcja promocyjna w innych mediach. Do końca marca 2009 roku tracimy prawa do nazwy Voestalpine. A zatem zostanie tylko słowo „stalhandel”, a przed nim nowa nazwa naszej dystrybucji.

Obecnie wyspecjalizowana firma tworzy nam księgę tożsamości obejmującą wszelkie kwestie. W tym również i takie, jak wygląd papieru firmowego, wizytówek czy długopisów firmowych. Wszędzie musi to być zestandaryzowane i wyglądać tak samo.

A nie obawiacie się, że przykładowo Austriacy odpłyną, kiedy zamiast VoestAlpine Stalhandel będą mieć do czynienia z polską firmą?

- Nie, bo ta nowa nazwa pochodzi z języka łacińskiego. Stąd nie będzie się ona kojarzyć z Polską, ani żadnym innym krajem.

Czy duża jest różnica między polskimi firmami dystrybucyjnymi, a Voestalpine Stalhandel?

- Ta różnica jest olbrzymia. Można ją dostrzec choćby w logistyce, w obsłudze klienta. Tam sto procent towaru dowozi się do klienta. Tamtejsi dystrybutorzy działają podobnie, jak firmy kurierskie. Można składać zamówienia przez 24 godziny na dobę. Ponadto rozwinięta jest u nich prefabrykacja. Dzięki temu ok. 40 proc stali jest już przygotowana zgodnie z sugestiami odbiorcy, jest na przykład odpowiednio docięta. A u nas owo przetworzenie sięga może pięciu procent. My wdrażamy w naszej sieci dystrybucji w Polsce rozwiązania z rynku austriackiego, zakupujemy nowe maszyny. Badamy też rynek, gdyż zamierzamy dokonać outsorcingu usług logistycznych. Klient detaliczny jest mniej zainteresowany targowaniem się o cenę 500 kilogramów materiału. On, prowadząc mały zakład rzemieślniczy, chce mieć wszystko na czas i odpowiednio przygotowane. Chcemy, żeby było tak, że wcześniej przesyła do nas rysunki techniczne, a my przygotowujemy materiał zgodnie z jego zaleceniami.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP