Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

T. Milas, TM Steel: trudniejsze czasy dla dystrybucji stali

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
22-11-2011 13:48
T. Milas, TM Steel: trudniejsze czasy dla dystrybucji stali
Fot. PTWp (Krzysztof Matuszyński)

To oczywiste, że nie powtórzy się hossa z końca ubiegłego roku, kiedy rosło zapotrzebowanie na wyroby stalowe, a wraz z nim także ceny - mówi dla portalu wnp.pl Tomasz Milas, prezes zarządu TM Steel.

Czy dystrybutorzy wyrobów stalowych powinni się obawiać nadchodzącego kryzysu?
- Na pewno mamy do czynienia ze spowolnieniem gospodarki i to coraz bardziej jest widoczne na rynkach stali. To powoduje, że dystrybutorzy ostrożniej podchodzą do zakupów i rezygnują z zapasów. To oczywiste, że nie powtórzy się hossa z końca ubiegłego roku, kiedy rosło zapotrzebowanie na wyroby stalowe, a wraz z nim także ceny. Trzeba zatem przygotować się na trudniejsze czasy, kiedy może się zdarzyć, że sukcesem będzie zarobienie na koszty. I choć większość firm dystrybucyjnych ma się całkiem nieźle, z całą pewnością nie należy oczekiwać takich zysków na koniec roku, jak to miało miejsce w poprzednim roku.

Nasza firma ten rok zakończy zyskiem, choć jak wspomniałem wcześniej, na pewno mniejszym niż w 2010 roku. To oczywiście jest wynikiem sytuacji rynkowej. Choć z drugiej strony to właśnie w czasie minionego kryzysu dokonaliśmy kilku przejęć firm.

A zatem kryzys nie był taki zły.

Obecnie też planujemy akwizycje. Generalnie zmieniamy oblicze firmy. Zamierzamy skoncentrować się na przetwórstwie. Dysponujemy już dwoma zakładami przetwórczymi. Na przełomie tego roku zamierzamy nabyć kolejne dwa lub trzy zakłady. Tym samym umocnimy swą pozycję jako grupy produkcyjno-handlowej.

Czy Pana zdaniem na rynku dystrybucji dojdzie do konsolidacji?

- Ten proces trwa od kilku lat, oczywiście z różnym nasileniem. Docelowo na rynku pozostanie kilka dużych firm. Funkcjonować też będzie spora grupa lokalnych firm. Będą też dystrybutorzy niszowi, specjalizujący się w dostawach określonych asortymentów, którymi zazwyczaj nie są zaintersowani duzi producenci i ich sieci dystrybucyjne.

Na pewno na rynku zaostrzy się konkurencja, choć nie dotyczy to wszystkich uczestników rynku. Nie zamierzam działać wbrew rynkowi, toczyć wojny z Mittalem, ani innymi wielkimi producentami, dysponującymi własnymi sieciami dystrybucji stali. Chcę natomiast wykorzystać wszelkie możliwości prowadzące do rozwoju naszej firmy.

Rozmawiała: Renata Dudała

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP