Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tata Steel Europe - poprawa wyników na przekór rynkowi

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
05-06-2014 13:08

W ubiegłym roku finansowym Tata Steel poprawiła wyniki mimo gorszej niż w poprzednim roku sytuacji gospodarczej. W Europie poprawę wyników wiąże się z wprowadzeniem na rynek sporej ilości nowych produktów, które pozwoliły m.in. zwiększyć sprzedaż dla motoryzacji, mimo trudnej sytuacji w tym segmencie rynku.

Tata Steel podsumowała rok finansowy 2013 – 2014, który zakończył się 31 marca tego roku. Skonsolidowane obroty grupy sięgnęły 1486,14 mld INR, czyli ok. 18,39 mld EUR. Wynik EBITDA także wzrósł z 126,54 mld INR (ok. 1,57 mld EUR) w roku finansowym 1012 - 2013 do 163,77 mld INR (ok. 2,03 mld EUR) w roku 2013 – 2014. Oznacza to wzrost o 29 proc.
W Europie poprawę wyników produkcyjnych Tata zawdzięcza m.in. ponownemu uruchomieniu jednego z pieców w Wielkiej Brytanii. Wyniki finansowe udało się jednak poprawić mimo gorszych niż w poprzednim roku warunków rynkowych. Tata Steel Europe wprowadziła w ubiegłym roku 30 nowości i sprzedaż nowych produktów wzrosła o ponad 75 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

Produkcja płynnej stali wzrosła o 16 proc., dochodząc do 15,46 mln ton. W ostatnim kwartale roku finansowego 2013 – 2014, a więc w pierwszym kwartale tego roku produkcja była o 26 proc. wyższa niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku.

Obroty Tata Steel Europe wzrosły o 8,5 proc., sięgając 846,66 mld INR, czyli ok 10,5 mld EUR. Wynik EBITDA został niemal czterokrotnie zwiększony sięgając 30,08 mld INR czyli ok. 0,37 mld EUR. EBIT jest ujemny, ale podczas gdy w poprzednim roku strata wynosiła 24,25 mld INR (ok. 0,3 mld EUR), w tym wyniosła tylko 1,58 mld INR, czyli 0,02 mld EUR.

Zdaniem Karla-Ulricha Köhlera, dyrektora zarządzającego Tata Steel Europe kluczem do poprawy wyników było skupienie się na niezawodności działania i zwiększenie portfolio produktów wysokiej jakości. - Dzięki intensyfikacji wysiłków w zakresie wprowadzania innowacji nasza sprzedaż dla sektora motoryzacyjnego wzrosła na przekór trendowi – jedna trzecia tej sprzedaży to zindywidualizowane produkty, które pomagają klientom poprawiać swoje produkty pod względem wagi, kosztów i osiągów – mówi Köhler. Jego zdaniem Europa wydaje się wkraczać w fazę stabilnego wzrostu gospodarczego, która wspiera ożywienie popytu na stal. Wykorzystanie stali w UE pozostanie na niskim poziomie w środowisku utrzymującej się globalnej nadwyżki mocy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP