PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Uzależnienie od ubezpieczycieli niekorzystne dla branży stalowej

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
25-09-2013 16:35
Uzależnienie od ubezpieczycieli niekorzystne dla branży stalowej
Fot. PTWP

Sami sobie strzeliliśmy gola, jeżeli chodzi o ubezpieczenia, bo 5 - 6 lat temu, kiedy polisy bardzo staniały wszyscy rzuciliśmy się na nie, likwidując jednocześnie własne służby, odpowiedzialne za ściąganie należności. Teraz jesteśmy niejako uzależnieni od ubezpieczycieli - powiedział Tomasz Podlawski, prezes zarządu Centrostalu Wrocław podczas konferencji Rynek stali 2013.

Uczestnicy panelu dyskusyjnego sporo uwagi poświęcili problemom, jakie w bieżącej działalności sprawia zła ocena branży przez firmy ubezpieczeniowe i instytucje finansowe.
- Kiedy nie było żadnych ubezpieczeń mieliśmy tysiące innych metod zabezpieczenia się, gwarantowania swoich należności. Obecnie i my i banki jesteśmy nastawieni się na to, że transakcje są ubezpieczane - mówi Iwona Dybał, prezes Polskiej Unii Dystrybutorów Stali.

Zdaniem Tomasza Podlawskiego masowe przerzucanie się na system ubezpieczeń i likwidacja własnych służb ściągających należności okazało się z obecnej perspektywy nie do końca korzystne.

- Jesteśmy niejako uzależnieni od ubezpieczycieli - jeżeli ubezpieczą transakcję to dojdzie do skutki, a jeżeli nie, to nie będzie miała miejsca. To samo dotyczy producentów, którzy poza limitem nie są skłonni sprzedawać. Dochodzi do paradoksu - ja płacę dobrze, co do dnia, chcę kupić stal, huta chce ją sprzedać, ale limit nie pozwala i nie jesteśmy w stanie tego przeskoczyć - mówi Tomasz Podlawski.

Dystrybutorzy zdają sobie jednak sprawę, że powrót do innych form zabezpieczania transakcji byłby trudny.

- Obecnie banki siebie nawzajem oceniają, a nawet gospodarki narodowe podlegają ratingom. Firmy ratingowe w pewien sposób kreują obraz rynku i od tego nie uciekniemy. Naszym zadaniem jest pokazywanie jak wyglądają realia naszej branży, nie po to żeby wpływać na oceniających, tylko żeby pokazywać pełen background naszej działalności - mówi Jakub Gróbarczyk, dyrektor handlowy Serwistalu.

Według Iwony Dybał odpowiednie ukazanie obecnego stanu branży jest tym ważniejsze, że branża jest oceniana na podstawie wyników, które są mocno zafałszowane przez oszustwa przy rozliczaniu podatku VAT.

- Ubezpieczyciel podchodzi dwoma drogami - ocenia branżę lub firmy indywidualnie. Jeżeli jest przeświadczony o kiepskiej sytuacji branży cierpią wszyscy, jeżeli nie to ocenia indywidualnie firmę. Do tej pory nie było argumentów, żeby przekonać ubezpieczycieli, że zaczyna się wzrost - mówi Jerzy Bernhard, prezes Stalprofilu. Teraz zadaniem branży stalowej jest przekiwanie ubezpieczycieli, że perspektywy rynku są znacznie lepsze niż sugerują to wyniki pierwszych miesięcy roku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP