PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Więcej zamówień w Chinach, ale na tanie statki

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
24-10-2017 16:15
Więcej zamówień w Chinach, ale na tanie statki

Chińskie stocznie nadal budują statki o małej wartości dodanej, ale wchodzą w nowe segmenty. Foto PTWP

W pierwszych trzech kwartałach tego roku chiński przemysł stoczniowy odżył, dzięki nowym zamówieniom. Ale daleko mu do zadowolenia.

  • Stocznie chińskie, mające największy udział w globalnej produkcji, zdobyły większe zamówienia.
  • Są to jednak nadal statki o dość małej wartości dodanej.
  • Dwie stocznie z Szanghaju podpisały list intencyjny z francuską grupą CMA-CGM na budowę dziewięciu kontenerowców o rekordowej zdolności do transportu - po 22 tys. TEU.
Jak informuje Chińskie Stowarzyszenie Krajowego Przemysłu Stoczniowego (CANSI), w okresie styczeń-wrzesień stocznie realizowały prace przy produkcji statków o łącznej nośności 35,15 mln dwt, która była aż 41 procent większa w porównaniach rok do roku.

Na ten przerób składały się nowe zamówienia na statki o nośności 20,13 mln dwt (wzrost o 8,7 procent rdr.).

Łączny przychód stoczni zrzeszonych w CANSI po trzech kwartałach osiągnął wartość 212,5 mld juanów (32 mld USD), a zysk netto w sumie 1,1 miliarda juanów.

Źródła ożywienia


CANSI wskazuje, że to ożywienie w produkcji ma związek szczególnie z wysokim poziomem wskaźnika Baltic Dry Index (BDI), który rośnie zdecydowanie od początku sierpnia, co oznacza rosnący popyt na przewozy towarów masowych.

Patrz: Rozbieżne tendencje cenowe w transporcie morskim
 
Przykładowo, Dalian COSCO KHI Ship Engineering - spółka joint venture pomiędzy China COSCO Shipping i Japan's Kawasaki Heavy Industries - otrzymała od armatora Eastern Pacific Shipping z Singapuru zamówienia na budowę dwóch ultramaxów do przewozu ładunków suchych luzem, każdy o nośności 61 tys. dwt.

To pierwsze nowe zamówienie tej stoczni od końca 2015 roku, podkreśla China.Daily w oparciu o dane CANSI. Dwa nowe masowce mają być dostarczone odbiorcy do końca 2018 roku.

Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry otrzymała zamówienie ze strony ICBC Financial Leasing, spółki zależnej od Industrial and Commercial Bank of China oraz od China Merchants Energy Shipping, na budowę sześciu bardzo dużych masowców (ULCC) - każdy po 325 dwt - z opcją zamówienia dalszych trzech. Wartość podstawowego kontraktu wynosi 675 mln USD.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 483 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP