Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zachodniopomorskie stocznie remontowe będą się łączyć

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
05-06-2013 14:51
Zachodniopomorskie stocznie remontowe będą się łączyć
Fot. Archiwum

Fundusz Inwestycyjny Mars FIZ łączy w jedno dwie zachodniopomorskie stocznie remontowe, których był większościowym udziałowcem. Konsolidacja Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu i Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia ma poprawić ich konkurencyjność.

Proces zapoczątkowany w czerwcu ubiegłego roku podpisaniem listu intencyjnego ma zostać zakończony we wrześniu tego roku. Po przeanalizowaniu skutków finansowych, prawnych i podatkowych różnych wariantów konsolidacji wybrano przejęcie MSR przez SSR Gryfia. Nowa spółka ma funkcjonować pod nazwą Morska Stocznia Remontowa Gryfia.
- Restrukturyzacja i konsolidacja stoczni remontowych Pomorza Zachodniego to jedyny realny projekt poprawy ich konkurencyjności na coraz trudniejszym międzynarodowym rynku. Zmiany zachodzące w otoczeniu rynkowym naszych przedsiębiorstw stanowią zagrożenie dla kontynuacji działalności operacyjnej obu spółek w dotychczasowej formie a brak reakcji na zachodzące na rynku zmiany mógł doprowadzić do trwałej utraty rentowności, spowodować wzrost ryzyka braku wypłacalności a nawet uniemożliwić dalsze ich funkcjonowanie – mówi Lesław Hnat, prezes zarządów obu spółek.

Według szacunków oszczędności liczona na razie tylko w 3 obszarach zakupów (gazów technicznych, energii elektrycznej i usług ochrony obiektów) mają wynieść 1,65 mln PLN. Nowa stocznia zyska także na wydłużeniu terminów płatności w tych obszarach. Dotąd wynosiły one od 7 do 45 dni, a zostaną zwiększone do 60 dni.

Fundusz Mars FIZ, który dysponuje 85 proc. udziałów w SSR Gryfia i 73 proc. udziałów w MSR obejmie 80 proc. akcji nowej MSR Gryfia, której kapitał własny ma wynosić 67,9 mln PLN, a docelowy poziom przychodów przekroczyć 200 mln PLN. Do pracowników należeć będzie 12,24 proc. akcji, w posiadaniu Skarbu Państwa pozostanie 7,46 proc. udziałów w spółce.

Nowa stocznia będzie się specjalizować w remontach i przebudowie statków oraz wytwarzaniem konstrukcji dla przemysłu offshore i subsea. Będzie dysponowała terenami o powierzchni 5,6 ha w Szczecinie oraz 47,4 ha w Świnoujściu (w tym 19,2 ha nieruchomości stoczniowych i 28,2 ha nieruchomości inwestycyjnych), nabrzeżami o łącznej długości 1493,7 m w Szczecinie i 661 m w Świnoujściu, sześcioma dokami pływającymi (o nośności: 17 000 ton, 6 000 ton, 5 500 ton, 4 500 ton, 3 500 ton, 500 ton), trzema pontonami-dokami pływającymi (1460 – 1550 ton) oraz pontonem - podnośnikiem o nośności 1700 ton.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP