PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zbigniew Rybakiewicz, prezes Orła Białego, o rynku akumulatorów i planowanych inwestycjach

Autor: wnp.pl (Renata Dudała)
15-02-2011 10:00
Zbigniew Rybakiewicz, prezes Orła Białego, o rynku akumulatorów i planowanych inwestycjach

Konsumpcja ołowiu rafinowanego w Polsce w 2010 roku wyniosła 105 tys. ton, czyli prawie 30 proc. więcej niż w 2009 roku - mówi dla portalu wnp.pl Zbigniew Rybakiewicz, prezes zarządu firmy Orzeł Biały.

Jak sytuacja na światowym rynku motoryzacyjnym przekłada się na funkcjonowanie Orła Białego?
- W 2010 roku zaobserwowaliśmy zdecydowaną poprawę sytuacji na światowym rynku motoryzacyjnym, będącym głównym odbiorcą naszych produktów.

Obecnie na świecie ponad 80 proc. ołowiu wykorzystuje się przy produkcji akumulatorów, które po zużyciu są praktycznie w całości poddawane procesowi recyklingu.

Jednocześnie jest on metalem charakteryzującym się najwyższymi współczynnikami recyklingu ze względu na swoje podstawowe właściwości oraz wykorzystanie.

W efekcie ponad połowa ołowiu zużywanego corocznie na świecie pochodzi z recyklingu, a jego jakość jest taka sama, jak ołowiu wydobywanego.

Pozyskiwanie ołowiu z recyklingu jest jednak dużo korzystniejsze dla środowiska w porównaniu z jego wydobyciem.

- Zgadza się. Wynika to między innymi z faktu, że w procesie recyklingu zużywa się tylko jedną trzecią energii potrzebnej do wyprodukowania takiej samej ilości ołowiu z rudy. Tym samym do atmosfery dostaje się mniej dwutlenku węgla.

Wracając jednak jeszcze do sytuacji na rynku - poprawę koniunktury potwierdzają liczby. Wolumen sprzedanych i nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w Polsce w 2010 roku wyniósł odpowiednio 333,5 tys. i 315,1 tys., co oznacza wzrost o 4,2 proc. i 15,6 proc. w stosunku do 2009 roku.

W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2010 roku wyprodukowano 6933 tys. akumulatorów, czyli o blisko 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Lead Monitor szacuje, że konsumpcja ołowiu rafinowanego w Polsce w 2010 roku wyniosła 105 tys. ton, tj. prawie 30 proc. więcej niż w 2009 roku.

W tym roku rynek nadal powinien rosnąć. Prognozy Lead Monitor wskazują, że konsumpcja ołowiu rafinowanego wyniesie 110 tys. ton.

Dobra sytuacja na rynku odzwierciedlona jest także w wolumenie przerobionego i sprzedanego przez naszą spółkę ołowiu, który w 2010 roku wyniósł 48,1 tys. ton tj. o 23,4 proc. więcej niż w 2009 roku.

To oczywiście nie tylko efekt dobrej koniunktury, ale również działań spółki mających na celu wzrost mocy produkcyjnych i jakości produkowanego surowca oraz maksymalizację odzysku ołowiu z akumulatorów. W efekcie już dziś niedawno zwiększone moce produkcyjne naszej huty są w pełni wykorzystywane.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP