PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ZM Ropczyce dywersyfikują działalność

Autor: WNP.PL (PIM)
11-04-2017 16:28
ZM Ropczyce dywersyfikują działalność
Fot. mat. pras.

ZM Ropczyce chcą w ciągu 3 lat przekształcić się z producenta materiałów ogniotrwałych w grupę produkcyjno-inżynieryjną zdolną do kompleksowej obsługi inwestycji „pod klucz”. Zaktualizowany plan rozwoju zakłada dywersyfikację na czterech poziomach: produktowym, branżowym, geograficznym oraz inżynieringowym.

ZM Ropczyce chcą oferować kompleksową ofertę uwzględniające analizę indywidualnych potrzeb klienta i rozwiązania projektowe szyte „na miarę”. - Na tle małych i średnich firm konkurencyjnych  będziemy posiadać komplementarną ofertę produktowo-usługową wyróżniającą nas w tej grupie dostawców, która charakteryzować się będzie wysoką wartością dodaną zarówno pod względem jakości proponowanych technologii jak też poziomu usług eksperckich. Jeśli chodzi o grupę dominujących na rynku koncernów, to naszymi istotnymi przewagami konkurencyjnymi będą: szerokie zaplecze badawcze i swobodny dostęp do surowców, kompleksowość i elastyczność oraz w pełni zindywidualizowane podejście do klientów - wyjaśnia Józef Siwiec, prezes ZM Ropczyce.
Kołem zamachowym rozwoju działalności ma być oferta usług badawczo-projektowych i inżynieringowych, inicjująca najbardziej złożone, ale również najbardziej rentowne projekty sprzedażowe. - W tym celu zakładamy realizację II etapu inwestycji w Centrum Badawczo-Rozwojowe o wartości ok. 9 mln PLN, umożliwiającej rozwój usług inżynieringowych (projektowanie, montaż, instalacja i profesjonalny serwis) - podkreśla Józef Siwiec.

Przekształcenie w mobilną grupę produkcyjno-inżynieringową, obecną na różnych rynkach oraz u różnych branżowo odbiorców ma zwiększyć stabilność, przewidywalność działalności, efektywność ekonomiczną, a wyspecjalizowana produkcja dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta ma być receptą na presję cenową konkurencji. W ramach dywersyfikacji geograficznej zakłada się dalszy rozwój sprzedaży eksportowej na takich kierunkach geograficznych jak: kraje byłej WNP, Europa Zachodnia, Stany Zjednoczone, Ameryka Południowa i Azja. Zakłada się systematyczny wzrost udziału eksportu w strukturze przychodów ze sprzedaży.

- Przyjęliśmy ambitny cel zwiększenie skali dostaw dla naszych klientów w ramach tzw. umów ramowych z obecnych 30 proc. do ok. 50 proc., co przełoży się na gwarancję zamówień w dłuższym okresie czasu oraz na znaczne zwiększenie przewidywalności i bezpieczeństwa funkcjonowania. Chcemy uzyskać również podwojenie udziału w strukturze naszych przychodów dostaw realizowanych w ramach projektów remontowych w takich branżach jak przemysł cementowo-wapienniczy, hutnictwo metali nieżelaznych czy hutnictwo żelaza i stali. Docelowo powinno to być ok. 15 proc. Liczymy również, że działania zaplanowane na najbliższe trzy lata umożliwią nam osiągnięcie do 10 proc. przychodów realizowanych w ramach zadań inwestycyjnych u klientów. Realizacja tych celów pozwoli na znacznie większą niż do tej pory optymalizację w zakresie planowania, a co za tym idzie również obniżkę kosztów i dalsze podnoszenie rentowności - wyjaśnia Józef Siwiec.

NA GIEŁDZIE


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 501 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP