ArcelorMittal: młodzi ludzie nie mają podstawowych kompetencji

ArcelorMittal: młodzi ludzie nie mają podstawowych kompetencji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

- Nie znają języków, nie potrafią współpracować w grupie i mają problem z przełożeniem wiedzy na praktykę - ocenia kompetencje młodych ludzi Anna Wyczesany, dyrektor Biura Rekrutacji i Szkoleń ArcelorMittal Poland.

Z jakich programów mogą korzystać młodzi ludzie zainteresowani współpracą z ArcelorMittal?

- Od 2008 r. realizujemy Program edukacyjny zainstaluj się, w którego ramach oferujemy studentom kierunków technicznych praktyki i płatne staże. Z praktyk mogą skorzystać studenci, roczne staże są przeznaczone dla absolwentów szkół wyższych.

Na program składają się także działania edukacyjne: spotkania, warsztaty, analizy case study, lektoraty języka angielskiego czy gry edukacyjne. Z praktyk korzysta około 200 osób rocznie. Każdy ma swojego opiekuna i program praktyki, nad którym opiekun sprawuje pieczę.

Kiedy młodzi ludzie zaczynają myśleć o zdobywaniu doświadczeń na rynku pracy?

- Ich zainteresowanie rynkiem pracy możemy ocenić na podstawie obserwacji aktywności w klubach ArcelorMittal, które prowadzimy w czterech uczelniach w Polsce: Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Politechnice Śląskiej oraz Politechnice Wrocławskiej i Politechnice Krakowskiej.

Są osoby, które już na początku studiów zaczynają być bardzo świadome tego, jak planować swój rozwój zawodowy. Na drugim, trzecim roku bardzo często próbują się już zbliżyć do pracodawcy. Jednak zdecydowana większość studentów zaczyna myśleć o nawiązaniu współpracy dopiero pod koniec studiów. Rocznie od osób świeżo po studiach otrzymujemy około dwóch tysięcy CV.

Ci, którzy nawiązują kontakt z pracodawcą na pierwszym roku studiów wychodzą na tym lepiej zawodowo czy przeciwnie - łącząc uczelnię z pracą nie robią dobrze ani jednego, ani drugiego?

- Młodzi ludzie, którzy od początku studiów są aktywni na rynku pracy albo nawet już w szkołach średnich interesują się możliwością nawiązania współpracy z pracodawcą, zdobywają umiejętność poruszania się w świecie biznesu, wiedzę i kontakty, pracują na swój wizerunek. W ogólnym rozrachunku wychodzą na tym lepiej.

Przekłada się to na ich rozwój zawodowy. Czują się zwykle swobodniej na rozmowach rekrutacyjnych, mają większą wiedzę o tym, czego oczekują pracodawcy, mają także lepszą świadomość biznesu.

Czytaj więcej w serwisie PulsHR.pl.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!