Dystrybutorzy stali nie boją się konkurencji

Dystrybutorzy stali nie boją się konkurencji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Konkurencji ze strony producentów stali nie traktowałbym jako zagrożenia, bardziej jako wyzwanie - mówi dla portalu wnp.pl Jerzy Bernhard, szef Stalprofilu SA w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2012 odbywającego się w Katowicach.

Jak w Pana ocenie zmienia się rynek dystrybucji wyrobów stalowych?

- Od czasu kryzysu obserwujemy stopniowy wzrost rynku stali. Z drugiej strony wyraźnie widać, jak zmienia się geograficzna absorpcja stali na poszczególnych rynkach. Zmiany te są znaczące, jeśli chodzi o zużycie stali. Przykładowo rynek hiszpański notuje spadek rzędu 44 proc. We Włoszech zużycie stali spadło o 20 procent, podobny wskaźnik osiągnęła Francja. Niemcy odnotowały mniejszy, ale jednak 7 procentowy spadek zużycia stali. Polski rynek oceniam jako w miarę stabilny. Zarówno europejski jak i krajowy system dystrybucji wyrobów stalowych siłą rzeczy musi się dostosować do tych zmian.

Dystrybutorzy stawiają na rozwój sieci usług i inwestują w przetwórstwo stali.

-System zmian w kierunku podniesienia wartości dodanej jest jak najbardziej wskazany. Świadczy nie tylko o rozwoju rynku, ale także o zamiarze dalszego inwestowania.

Jak wspomniałem inwestycje w kierunku zwiększenia wartości dodanej są korzystne. Oczywiście okresowo mogą pojawić się nadwyżki w niektórych usługach czy produktach. One mogą chwilowo zakłócić rynek. Z drugiej strony skłonią firmy do dywersyfikacji dotychczasowej działalności, szukania nowych możliwości produkcji i zbytu.

Jak zmieniać się będzie Pana zdaniem polski rynek dystrybucji stali?

- W mojej ocenie krajowy rynek dystrybucji stali jest niezwykle operatywny. Szybko i elastycznie reaguje na zmieniające się potrzeby odbiorców. Firmy dystrybucyjne charakteryzuje ponadto wysoki poziom zarządzania. Niezaprzeczalnym atutem jest znajomość lokalnego rynku i jego potrzeb.

Na rynku dystrybucji rośnie konkurencja. Czy zatem niezależni dystrybutorzy powinni się obawiać sieci handlowych producentów?

- Konkurencji ze strony producentów stali nie traktowałbym jako zagrożenia. Bardziej jako wyzwanie, które wymusi dywersyfikację działalności dystrybutorów. Być może w kierunku unowocześnienia istniejącego parku maszynowego i tym samym poszerzenia palety usług.

Rozmawiała: Renata Dudała
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dystrybutorzy stali nie boją się konkurencji

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!