PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Fabryki emocji - trudny mariaż piłki nożnej i przemysłu

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
25-09-2017 20:00 |  aktualizacja: 25-09-2017 20:05
Fabryki emocji - trudny mariaż piłki nożnej i przemysłu

Górnik Łęczna gra dziś w I lidze, Zagłębie Lubin pozostaje w ekstraklasie.

Fot. Dziurek / Shutterstockcom

Ostatni raz klub związany z przemysłem ciężkim zdobył tytuł mistrza piłkarskiej ekstraklasy 10 lat temu (2007 - Zagłębie Lubin). Sukcesy klubów ze Śląska to jeszcze dawniejsze dzieje - lata 80. ub. wieku (tytuły Górnika Zabrze w latach 1985-88 i Ruchu Chorzów w 1989 r.). Nie znaczy to jednak, że w przemyśle o piłce zapomniano.

  • Sport jest niezwykle istotną gałęzią gospodarki. Kluby produkują emocje dla masowych odbiorców. W ciągu ostatnich dziesięciu lat przychody klubów polskiej ekstraklasy wyniosły 3,6 mld zł.
  • W przeciwieństwie do reprezentacji kluby mają jednak problemy z pozyskaniem znaczącego sponsora.
  • Może się nim pochwalić Górniki Łęczna. -  Z klubem identyfikuje się cała regionalna społeczność, w tym także nasi pracownicy - mówi Krzysztof Szlaga, prezes zarządu LW Bogdanka SA.
Duże pieniądze mają ci, którzy regularnie grają w Lidze Mistrzów, ale akurat polskie kluby są lata świetlne za tym elitarnym gronem. Sukcesy polska piłka klubowa odnosiła głównie w czasach PRL-u, kiedy to duże zakłady pracy łożyły na sport. Stąd przykładowo dobrze wiodło się klubom górniczym, które znajdowały się pod skrzydłami kopalń, a zawodnicy mieli wysokie górnicze pensje, choć oczywiście nigdy nie widzieli dołu kopalni.

Dziś czasy są całkiem inne i odmienne są również źródła finansowania klubów, na które dość często obecnie w Polsce łożą miasta. 

Przykładem klubu, który także dzisiaj żyje głównie dzięki kopalni, jest Górnik Łęczna. Lubelski Węgiel Bogdanka pozostał ostatecznie jego sponsorem strategicznym. Choć w klubie obawiano się tego, że mariaż z Bogdanką może się zakończyć. 

Z klubem na dobre i na złe


- Jesteśmy związani z Górnikiem Łęczna od początku jego istnienia - przypomniał Krzysztof Szlaga, prezes zarządu LW Bogdanka SA. - Z tym klubem identyfikuje się cała regionalna społeczność, w tym także nasi pracownicy. Dlatego pomimo spadku z ekstraklasy, zostajemy z naszym klubem na dobre i na złe. Pamiętajmy także, że Górnik to nie tylko piłka nożna seniorów, ale przede wszystkim akademia sportu, która jest bardzo ważnym miejscem rozwoju dla ponad 400 dzieci i młodzieży, a także istotnym elementem naszych działań z zakresu odpowiedzialności społecznej.

Umowa obowiązuje do końca czerwca 2018 roku. W kopalni Bogdanka podkreślają, że jej ważnym elementem jest właśnie  kontynuacja współpracy w zakresie rozwoju akademii sportu, w której skład oprócz akademii piłki nożnej, wchodzą także sekcje tenisa stołowego, badmintona, sportów walki krav-maga oraz motorowa.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 404 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.