Kolejne ''wiatrowe'' zlecenie stoczni Crist

Kolejne ''wiatrowe'' zlecenie stoczni Crist
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Stocznia Crist SA zdobyła kolejne zamówienie z rynku instalacji i obsługi morskich farm wiatrowych - informuje witryna miesięcznika "Nasze Morze".

Jednym z najnowszych zleceń stoczni jest wyposażenie i adaptacja czterech barek pełnomorskich (o długości po ok. 110 m i szerokości ok. 30 m) do przewozu kolumn (wież) turbin wiatrowych na miejsce instalacji na morskich farmach wiatrowych. Stocznię Crist czeka m.in. modyfikacja pewnych instalacji i konstrukcji wewnętrznych, konserwacja, malowanie, a także - jak poinformował nas Andrzej Szwarc, dyr. ds. rozwoju stoczni Crist - instalacja po ok. 1300 t konstrukcji na każdej (obecnie prostej - "nieuzbrojonej") barce.

Prace na nowo-zbudowanych na Dalekim Wschodzie barkach sprowadzonych do Gdyni przystosują je do sprawnego i bezpiecznego przewozu kolumn wież wiatrowych na miejsce instalacji, która dokonywana będzie przez jednostki w rodzaju Thor'a lub budowanej obecnie dla Beluga-Hochtief Offshore. Zakończenie adaptacji barek spodziewane jest wstępnie (o ile np. armator nie zleci dodatkowych prac) do końca lutego. Odbiorcą jest firma z grupy duńskiego koncernu budowlanego Aarsleff, która jest jednym z partnerów w konsorcjum budującym falochron dla świnoujskiego terminalu LNG, a w Polsce znana jest także m.in. z budowy (w zakładzie w Świnoujściu) betonowych fundamentów morskich elektrowni wiatrowych.

Barki przeznaczone do adaptacji przez stocznię Crist podróżują z miejsca budowy na Dalekim Wschodzie na pokładzie "statku-doku" - ciężarowca wpływnego Treasure, wstępnie (według informacji dostępnych 27 grudnia) spodziewanego na redzie portu gdyńskiego w Sylwestra lub w pierwszych dniach roku 2011. Na głębi w odpowiednim rejonie Zatoki Gdańskiej ciężarowiec zostanie zanurzony - częściowo "zatopiony" (jak dok pływający), tak, by umożliwić uzyskanie pływalności przewożonym na jego pokładzie barkom, które po "wydokowaniu" z ciężarowca flo-flo Treasure zostaną przeholowane do gdyńskiej stoczni.

Transport barek obsługuje od strony frachtowo-spedycyjnej Polsteam Shipping Agency Sp. z o.o., a statkiem Treasure opiekować się będzie na polskich wodach Morska Agencja Gdynia Sp. z o.o.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!