Stocznia Crist SA zdobyła kolejne zamówienie z rynku instalacji i obsługi morskich farm wiatrowych - informuje witryna miesięcznika "Nasze Morze".
Prace na nowo-zbudowanych na Dalekim Wschodzie barkach sprowadzonych do Gdyni przystosują je do sprawnego i bezpiecznego przewozu kolumn wież wiatrowych na miejsce instalacji, która dokonywana będzie przez jednostki w rodzaju Thor'a lub budowanej obecnie dla Beluga-Hochtief Offshore. Zakończenie adaptacji barek spodziewane jest wstępnie (o ile np. armator nie zleci dodatkowych prac) do końca lutego. Odbiorcą jest firma z grupy duńskiego koncernu budowlanego Aarsleff, która jest jednym z partnerów w konsorcjum budującym falochron dla świnoujskiego terminalu LNG, a w Polsce znana jest także m.in. z budowy (w zakładzie w Świnoujściu) betonowych fundamentów morskich elektrowni wiatrowych.
Barki przeznaczone do adaptacji przez stocznię Crist podróżują z miejsca budowy na Dalekim Wschodzie na pokładzie "statku-doku" - ciężarowca wpływnego Treasure, wstępnie (według informacji dostępnych 27 grudnia) spodziewanego na redzie portu gdyńskiego w Sylwestra lub w pierwszych dniach roku 2011. Na głębi w odpowiednim rejonie Zatoki Gdańskiej ciężarowiec zostanie zanurzony - częściowo "zatopiony" (jak dok pływający), tak, by umożliwić uzyskanie pływalności przewożonym na jego pokładzie barkom, które po "wydokowaniu" z ciężarowca flo-flo Treasure zostaną przeholowane do gdyńskiej stoczni.
Transport barek obsługuje od strony frachtowo-spedycyjnej Polsteam Shipping Agency Sp. z o.o., a statkiem Treasure opiekować się będzie na polskich wodach Morska Agencja Gdynia Sp. z o.o.