Lżejszy samochód to mniej CO2? Tak, ale w rzeczywistości chodzi o coś innego

Lżejszy samochód to mniej CO2? Tak, ale w rzeczywistości chodzi o coś innego
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Producenci samochodów często przechwalają się nowymi rozwiązaniami, że na przykład zmniejszyli masę samochodu w celu obniżenia emisji CO2. Uzyskują to przez zastosowanie cieńszych blach stalowych o wysokiej granicy plastyczności lub zastosowanie blach ze stopów aluminium, magnezu czy nawet tytanu. Im mniejsza grubość złącza, tym niższy koszt procesu spawalniczego. Jeśli cena rynkowa samochodu wynosi na przykład 100 tysięcy złotych, koszt produkcji to 40-50 tysięcy złotych. Zysk jest dzielony między wszystkich - producentów i pośredników - mówi w rozmowie z portalem WNP.PL prof. Andrzej Klimpel z Politechniki Śląskiej, ekspert branży spawalniczej.

  • Prof. Klimpel wskazuje, że między innymi przemysł stoczniowy stosuje nowoczesne technologie spawalnicze.
  • W tym przypadku to konstruktorzy zleceniodawcy narzucają warunki technologiczne i jakościowe. Stocznia zdobywa kontrakt, a zleceniodawca często ustala nawet firmę prowadzącą w jego imieniu kontrolę jakości. 
  • Tematyka rozwoju branży spawalniczej omawiana będzie w trakcie Nowy Przemysł Expo, które odbędzie się w dniach 26-28 września 2018 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Lżejszy samochód to mniej CO2? Tak, ale w rzeczywistości chodzi o coś innego

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!