Mocna stal bywa zbyt mocna

Mocna stal bywa zbyt mocna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wymagania konstruktorów samochodów są coraz wyższe. Obecnie stosowane są już stale o tak wysokiej wytrzymałości, że potrafią uszkodzić formy w tłoczni fabryki samochodów.

Choć samochód ma już ponad 100 lat, to bezpieczne nadwozia ze sztywną klatką bezpieczeństwa kabiny i strefami kontrolowanego zgniotu mają niewiele ponad pół wieku. Początkowo samochodowe nadwozia były jak dorożki – głównie drewniane. Na początku XX wieku rozpoczęto kucie elementów z blachy, a całkowicie stalowe nadwozie wprowadził w roku 1916 Dodge. W latach 30. zaczęto tłoczyć blaszane elementy i wkrótce motoryzację zdominowała stal. Tylko Amerykanie jeszcze do lat 50. stosowali połączenie drewna i metalu w samochodach typu kombi.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!