Szczecińska Stocznia Remontowa realizuje zlecenia dla światowego koncernu FMC Technologies, specjalizującego się w konstrukcjach morskich. Stocznia została wpisana na listę dostawców koncernu - poinformował we wtorek PAP doradca prezesa stoczni Rafał Jesswein.
FMC Technologies jest światowym liderem w branżach offshore i subsea, czyli budowy konstrukcji morskich czy eksploatacji jego zasobów surowcowych.
Aktywność na rynku offshore i subsea to element procesu dywersyfikacji działalności stoczni i poszukiwania przez "Gryfię" nowych źródeł przychodów - tłumaczy Jesswein. "Uatrakcyjniamy ofertę w zakresie remontów statków, szukając jednocześnie nowych możliwości na perspektywicznym rynku usług w zakresie pozyskiwania i eksploatacji surowców energetycznych na morzu. Współpraca z jednym z największych globalnych koncernów funkcjonujących na tym rynku otwiera przed +Gryfią+ możliwości, jakich dotąd nie miała" - podkreśla prezes stoczni Lesław Hnat.
W maju 2012 r. szczecińska stocznia otrzymała zlecenie na wykonanie części struktur podwodnych urządzeń do wydobycia ropy i gazu spod dna morza. W marcu br. inspektor FMC Technologies dokonał odbioru pierwszych produktów spawanych w "Gryfii" dla brytyjskiej spółki koncernu i w efekcie zakwalifikowano stocznię do grona dostawców firmy FMC Technologies.
"Gryfia" rozpoczęła już realizację kolejnych zleceń dla FMC Technologies. W portfelu zamówień znalazły się dwa nowe produkty - elementy konstrukcji służące do przeglądów oraz inspekcji podwodnych instalacji wydobywczych oraz na ramy transportowe dla urządzeń wiertniczych. Certyfikat zatwierdzonego dostawcy FMC Technologies obowiązuje do marca 2015 roku.
Gryfia jest jedną z największych stoczni remontowych w Polsce. Zatrudnia ok. 590 osób. Stocznia kończy proces restrukturyzacji. Zakłada on m.in. rozszerzenie działalności firmy, by była konkurencyjna na światowych rynkach. Trwa proces jej konsolidacji ze Stocznią remontową w Świnoujściu, w której pracuje 360 osób. Spółka remontuje statki i zajmuje się produkcją off-shore, czyli związaną z wielkogabarytowymi konstrukcjami dla sektora energetyki morskiej.
Właścicielem większościowego pakietu akcji obu stoczni jest "Mars" - fundusz inwestycyjny zamknięty, zarządzany przez spółkę MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, która należy do Agencji Rozwoju Przemysłu.