PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przemysł stoczniowy tonie w zamówieniach

Autor: The Wall Street Journal - Dziennik
14-06-2007 08:15
Przemysł stoczniowy tonie w zamówieniach

Ceny statków w ciągu czterech lat wzrosły o 50 proc., a portfel zamówień największych stoczni na świecie jest wypełniony na kilka lat do przodu.

Stocznie na całym świecie, a w szczególności w Azji przeżywają boom, a portfel zamówień mają wypełniony na trzy, cztery lata do przodu, czyli nawet bardziej niż w latach 70., kiedy dynamiczny rozwój handlu ropą doprowadził do wzrostu popytu na tankowce - poinformował "The Wall Street Journal".
Dziś popyt napędzany jest przez chiński apetyt na surowce i rozwój światowego handlu. Morskie szlaki handlowe są coraz bardziej zatłoczone.

Według szacunków firmy Clarkson, londyńskiego brokera stoczniowego, ceny statków wzrosły od 2003 roku o 50 proc. Wartość zamówień wyceniana jest na 300 mln dol., a jednostki zamawiane obecnie będą mogły wejść do służby za cztery lata - czytamy w "WSJ".

Wielkie firmy stoczniowe obawiają się, że jeżeli nie będą się rozwijać, klienci wyjdą z długiej kolejki i pójdą gdzie indziej. W istocie szybko rosnące chińskie stocznie, z których wiele jest dotowanych przez państwo, depczą po piętach rynkowym liderom z Korei i Japonii.

Dziś stocznie stają na głowie, by sprostać popytowi. W Korei i Japonii przeprofilowuje się stocznie remontowe na budowlane i buduje się nowe w krajach dysponujących tanią siłą roboczą, takich jak Chiny i Filipiny. Południowokoreański konglomerat Dachan Group zainwestował dwa miliardy dolarów w budowę w ciągu czterech lat nowej stoczni w niewielkim miasteczku na południowo-zachodnim wybrzeżu Korei - przypomniał dziennik.

Stocznie skracają również cykle produkcyjne, przyjmując rozwiązania outsourcingowe. Wiele z gigantycznych statków składa się obecnie w suchych dokach w zaledwie cztery tygodnie.

Jednak największym wyzwaniem stojącym przed przemysłem stoczniowym jest całkowita rezygnacja z doków. Taka technika uwalnia proces budowy statków ze wszystkich ograniczeń, jakie narzuca suchy dok i pozwala budować jednostki w większych częściach. To oznacza mniej pracy dla dźwigów, a także dla monterów i spawaczy - wyjaśnia "WSJ".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 959 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

572 012 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.