PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek stali: wyjście z zapaści dopiero w roku 2014

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
19-05-2013 12:23
Rynek stali: wyjście z zapaści dopiero w roku 2014
Fot. PTWP

Sytuacja rynku stalowego w Polsce i Europie jest bardzo trudna i w najbliższych miesiącach trudno liczyć na poprawę. Bardziej optymistyczne prognozy dotyczą dopiero roku 2014. Przedstawiciele branży liczą na poprawienie sytuacji przez prowadzone i planowane inwestycje infrastrukturalne. Mają także nadzieję na zmianę postaw banków i firm ubezpieczeniowych, które pogarszają sytuację branży usztywniając warunki finansowania i ubezpieczania jej działalności. - Nie leczy się białaczki ciągłym upuszczaniem krwi pacjentowi - uznali uczestnicy sesji "Europejski rynek stali" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2013.

Sprzedaż stali przez krajowych dystrybutorów ciągle spada, a zapasy rosną. Jawne zużycie stali na świecie rośnie, lecz w Europie spada i na rok 2013 także prognozowany jest spadek. Prognozy dotyczące naszego rynku w krótkim terminie nie są zbyt optymistyczne.
Zdaniem Roberta Agha, prezesa Ferony Polska nasz rynek stał się ofiarą własnego sukcesu, bo szybki rozwój we wcześniejszych latach doprowadził do wzrostu mocy produkcyjnych i teraz bardzo wielka jest nadpodaż sieci dystrybucyjnej. - Sieć będzie się musiała dostosować do nowych potrzeb, a to będzie kosztowało istnienie części firm. O tym kto przetrwa będą decydowały pieniądze klientów - powiedział Robert Agh.

Polskę prawdopodobnie czeka jeszcze kolejny etap konsolidacji rynku. Jorg Feger, dyrektur departamentu badań w Bundesverband Deutscher Stahlhandel (BDS) zwrócił uwagę na postępowanie tego procesu w Niemczech. - Kiedy związek powstawał w roku 1969 miał 2158 członków, teraz jest 435. Przy czym sprzedaż tych podmiotów wciąż rośnie. Zmniejszanie się liczby członków to wynik procesów konsolidacyjnych na rynku - powiedział Jorg Feger.

Jerzy Bernhard, prezes Stalprofilu zwrócił uwagę na zmiany zachodzące w wymaganiach odbiorców. - Nie pamiętam kiedy ostatnio ktoś przyjeżdżał żeby zabrać pełną ciężarówkę jednego towaru. Teraz na samochodzie jest często po kilkadziesiąt pozycji. Klient wymaga dostępności bardzo szerokiego asortymentu w jednym miejscu. Nie będzie jeździł po kilku punktach i uzupełniał zamówienia - mówił Jerzy Bernhard. Wiele firm dokonało zróżnicowania źródeł przychodu. To już nie składy, ale centra serwisowe lub składy z elementami centrum.

Bernhard zwracał także uwagę na konieczność konkurowania firm dystrybucyjnych z systemami dystrybucji producentów. - Jak odbudować ceny, kiedy trzeba bezpośrednio konkurować z producentami, którzy sprzedając towar przez własne systemy dystrybucyjne mogą stosować dumping cenowy? - pytał Jerzy Bernhard. W obecnej sytuacji bardzo ważny jest także standing finansowy firmy. - Ceny produktów cały czas pozostają w trendzie spadkowym. Rosnąca konkurencja i niski popyt powodują, że producenci starają się utrzymać udział w rynku kosztem rentowności i cen - powiedział Jerzy Bernhard.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 483 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

568 951 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.