W ubiegłym roku firmy grupy Severstallat zwiększyły poziom sprzedaży do 366 tys. ton, poprawiając wynik roku 2012 o 23 proc. Największy przyrost osiągnięto w Niemczech i Finlandii. Sprzedaż w Polsce zwiększyła się o 12 proc.
Rynki docelowe grupy to przede wszystkim kraje bałtyckie, Finlandia, Szwecja, Polska, Czechy, Słowacja i Niemcy. Wolumen sprzedaży do krajów bałtyckich wzrósł o 18 proc. i wyniósł ponad 153 tys. ton, co jest najlepszym wynikiem od 5 lat. Bardzo dobrym rozwiązaniem okazało się otwarcie biura w Finlandii, gdzie sprzedaż osiągnęła rekordowy poziom, przejmując dziesiątą część całego fińskiego importu stali. Sprzedaż do krajów skandynawskich po raz pierwszy przekroczyła 40 tys, ton, co w porównaniu do poprzedniego roku stanowi wzrost o 37 proc. Największą dynamikę miała jednak sprzedaż na rynku niemieckim, gdzie dostarczono o 80 proc. towarów więcej niż przed rokiem, osiągając 25 tys. ton.
Na tym tle wzrost w Europie centralnej i w Polsce był niewielki. Dla naszego rynku sprzedaż wyniosła 110 tys. ton, co stanowi wzrost o 12 proc. W wypadku całej Europy Centralnej wyniki te wynoszą odpowiednio 134 tys. ton i 15 proc.
Sprzedaż wyrobów produkowanych w zakładach Severstallat na Łotwie i w Polsce osiągnęła poziom 160 tys. ton, to jest o 16% więcej niż w 2012 roku. Zakład na Łotwie osiągnął przy tym rekordowy poziom produkcji - przekraczając 123 tys. ton.
W 2013 roku zwiększyliśmy sprzedaż na wszystkich rynkach docelowych, zwiększyliśmy poziom sprzedaży wyrobów z podwyższoną wartością dodaną i o jedną czwartą zmniejszyliśmy koszty administracyjne i handlowe w przeliczeniu na 1 tonę sprzedanego wyrobu - podsumowuje Andrejs Aleksejevs.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Severstallat zwiększył sprzedaż o niemal jedną czwartą