- Jeśli nie będziemy promować stali, zostanie ona wyparta z rynku - mówi dla portalu wnp.pl Jerzy Berhnhard, prezes zarządu Stalprofilu SA.
- Stało się to za sprawą silnego lobbingu prowadzonego przez producentów betonu i żelbetu. Inwestorzy, budując autostradę koło Wrześni, wykorzystali niewielką ilość wyrobów stalowych, przeznaczając je w zasadzie tylko na wiaty. Pozostałe obiekty, takie jak na przykład mosty, wykonano z betonu i żelbetu.
Dlaczego wybrano te właśnie materiały?
- Zamówiono ekspertyzy, które, niczym sponsorowane teksty, pokazywały zalety betonu, których ten materiał nie posiada. I wady stali, o których nikt nigdy nie słyszał! Wybrano jednak beton, co pokazuje, jak skuteczny jest lobbing.
W wielu krajach Unii Europejskiej przy realizacji największych obiektów infastrukuralnych zadbano o to, by to właśnie stal była najważniejszym materiałem budowlanym.
- Dlatego uważam, że stal potrzebuje lobbingu, większej promocji i marketingu! Tym bardziej, że zdecydowanie rośnie lobbing producentów innych, alternatywnych materiałów.
Jeśli zatem nie będziemy promować stali, zostanie ona wyparta z rynku mimo zdecydowanie lepszych właściwości, które posiada.
Rozmawiała: Renata Dudała