Polski przemysł stoczniowy nadal dzieli się na dwie części. Dominuje i rozwija się ta oparta na prywatnej własności. Publiczna na ogół "ma perspektywy". Pytanie - czy i jak szybko urośnie?
W końcu maja stocznia STX France w Saint-Nazaire przekazała armatorowi, MSC Cruises, największy statek wycieczkowy, jaki zbudowano w Europie - MSC Meraviglia. To nie tylko duma tego kraju i nowego prezydenta, który przeciął wstęgę, ale i szansa dla europejskiego przemysłu okrętowego.
Odpowiadając na rosnący popyt armatorów luksusowych wycieczkowców, największe zakłady produkcyjne w Niemczech i Francji zakontraktowały zamówienia do 2022 r. Budzi to nadzieje na stałe zlecenia także dla polskich stoczni.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.