Jedyna w Polsce huta aluminium ma nową strategię. Kierunek: przetwórstwo. Huta Aluminium Konin obiecuje nowe marki, przejęcia i lepsze rezultaty. Rentowność sprzedaży ma skoczyć z 2 do 10 proc.
- Przenosimy środek ciężkości naszej działalności w kierunku głębszego przetwórstwa aluminium, marketingu i zarządzania markami - mówi "PB" Bogusław Peczela, dyrektor generalny HAK.
Zarząd wymienił prawie zupełnie dział handlowy i już wdraża plan. - Zaczynamy działać, opierając się na trzech dywizjach, czyli najbardziej interesujących segmentach rynku przetwórstwa aluminium. To dywizje opakowań aluminiowych, budowlana i sprzedaży hurtowej, związanej z rynkiem produktów standardowych. Każda z nich będzie firmowana osobną marką - wyjaśnia Bogusław Peczela.
Najciekawsza jest dywizja opakowań. Firmuje ją marka HI-PACK, pod którą huta już sprzedaje tacki, kontenerki i puszki z tzw. białego aluminium, czyli bez nadruków - czytamy w "PB".
Nowe marki, których zarząd nie ujawnia, pojawią się w dywizjach budowlanej i hurtowej. Z kolei znak Aluminium Konin, najbardziej znana marka huty, firmować będzie produkty dla konkretnych klientów końcowych.