XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Wadia za majątek stoczni Szczecin i Gdynia - do 16 i 18 listopada

Wadia za majątek stoczni Szczecin i Gdynia - do 16 i 18 listopada
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Chętni na zakup części majątku stoczni Szczecin i Gdynia mają czas odpowiednio do 16 i 18 listopada na wpłatę wadium i złożenie oświadczeń rejestracyjnych, uprawniających do udziału w aukcjach - poinformował PAP zarządca kompensacji Roman Nojszewski.

Aukcje na aktywa stoczni Szczecin, które nie znalazły nabywców w dotychczasowych przetargach, odbędą się 23 listopada; w przypadku Gdyni będzie to 25 listopada.

Nojszewski poinformował, że w piątek mają ukazać się w prasie ogłoszenia w sprawie listopadowych aukcji, podczas których ma być wystawiony majątek ruchomy stoczni Gdynia. Chodzi m.in. o prawa autorskie do projektów statków.

W przypadku stoczni Szczecin aukcje będą dotyczyły majątku na kwotę ponad 100 mln zł. Chodzi m.in. o pochylnie Wulkan i Odra, malarnię, prefabrykację, czyli miejsce, w którym powstają konstrukcje stalowe, sieci energetyczne, projekty zbiornikowców i kontenerowców oraz majątek ruchomy.

W przetargach organizowanych w lipcu br. udało się znaleźć nabywców na majątek stoczni Szczecin - wart 4,9 mln zł, a wartość wystawionego na sprzedaż majątku wynosiła ok. 120 mln zł. Inwestorzy mieli wówczas 8 tygodni na zapoznanie się z wystawianymi aktywami. W przypadku aukcji, zainteresowani będą mogli oglądać majątek kilka dni przed ich rozpoczęciem.

Za aktywa stoczni Gdynia o łącznej wartości ponad 166 mln zł podczas wrześniowej licytacji uzyskano prawie 214 mln zł. Najważniejszą część stoczni Gdynia, tzw. duży dok wraz z suwnicą, wylicytowała prywatna stocznia Crist z Gdańska za 175 mln zł netto. W trzech przetargach zwyciężyła Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. Kupiła ona budynek administracyjny z zapleczem magazynowym, drogę asfaltową dla ciężkiego transportu oraz tory kolejowe wraz z bocznicą. Nieruchomości gruntowe i budynki nabyły spółki Eco Transped Mariusz Nierychlewski i Elektro-Plus, blachy PHU Mardom Wojciech Szczutowski.

6 listopada 2008 r. Komisja Europejska uznała, że udzielona zakładom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna jest nielegalna. Zgodnie z planem uzgodnionym z KE, podzielony na części majątek stoczni został wystawiony na sprzedaż, a pracownicy zwolnieni. Szczegóły związane z wyprzedażą majątku zostały zawarte w tzw. specustawie stoczniowej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wadia za majątek stoczni Szczecin i Gdynia - do 16 i 18 listopada

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!