We wtorek odbędzie się podniesienie bariery na nowym ro-rowcu w Stoczni Gdynia. Statek trafi do armatora z Wyspy Man, lecz będzie pływał pod banderą Bahama.
Masa stali użytej do budowy kadłuba i wyposażenia statku to ponad 16 tys. ton. Natomiast łączna ilość farb zużytych do jego konserwacji wyniosła ponad 290 tys. litrów. Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton.
Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość ponad 20 węzłów.
Garnet Leader będzie trzecim statkiem przekazanym w tym roku przez Stocznię Gdynia. Obecnie zaklad buduje cztery statki: jeden kontenerowiec oraz trzy ro-ro samochodowce. Ogółem w 2008 r. Stocznia Gdynia planuje przekazać armatorom osiem statków o łącznej wartości ponad 481 mln USD.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wodowanie w Stoczni Gdynia